Hoe kunnen wij u helpen?
Garantie & repairs
Welke defecten worden gedekt door de garantie en welke niet?
Onze garantie dekt enkel productiefouten die verband houden met materiaal of de vervaardiging van het product. Schade door verkeerd gebruik (zoals transport van ongebruikelijke voorwerpen), verwaarlozing, ongevallen, blootstelling aan extreme temperaturen, oplosmiddelen, zuren, water, normale slijtage of transportschade (door luchtvaartmaatschappijen bijvoorbeeld), wordt niet vergoed.
Voor verdere informatie, raadpleeg onze garantievoorwaarden.
Welke documenten heb ik nodig om aanspraak te kunnen maken op de garantie?
Om beroep te kunnen doen op de garantie in een service point, heeft u een afgestempelde garantiekaart of een geldig aankoopbewijs nodig.
Kan ik mijn bagage laten herstellen als deze niet meer onder garantie valt?
Uiteraard! Elk officieel service point kijkt met plezier uw bagage na. U kan vragen, dat we, voor we deze herstellen u op de hoogte brengen van de betrokken kosten. Zo kan u ons laten weten of we hiermee mogen doorgaan of liever niet. Wordt dit niet gevraagd, dan wordt de herstelling, wanneer de kosten niet meer dan 50 euro bedragen, zonder meer uitgevoerd.
Ik heb mijn koffer in een ander land/werelddeel gekocht. Kan ik hier gebruik maken van de garantie?
Ja, dat kan zeker! Samsonite biedt een globale garantie aan, wat betekent dat deze overal ter wereld geldig is. Hou er wel rekening mee dat we in sommige landen niet over een service point of vertegenwoordigers beschikken.
Waar kan ik mijn bagage laten herstellen?
Om uw bagage te laten herstellen, gaat u best naar het verkooppunt waar u uw bagage heeft gekocht (of bij gebrek hieraan naar een ander verkooppunt). De bagage zal verzonden worden naar onze dienst na verkoop voor herstelling. Klik hier om een service point te zoeken in uw buurt.
We raden u aan om uw garantiekaart of aankoopbewijs mee te nemen.
Wat als mijn koffer tijdens een vlucht beschadigd is?
Als uw bagage tijdens een vlucht beschadigd is, dan legt u best onmiddellijk bij aankomst op de luchthaven klacht neer bij de betrokken luchtvaartmaatschappij. Dit kan bij de service desk in de bagage claim area.
Bent u reeds vertrokken uit de luchthaven, dan adviseren wij om zo snel mogelijk contact op te nemen met de betrokken luchtvaartmaatschappij om te zien welke verdere stappen moeten ondernomen worden om klacht in te dienen.
Meer info over uw rechten als passagier, kunt u hier vinden.
Bent u reeds vertrokken uit de luchthaven, dan adviseren wij om zo snel mogelijk contact op te nemen met de betrokken luchtvaartmaatschappij om te zien welke verdere stappen moeten ondernomen worden om klacht in te dienen.
Meer info over uw rechten als passagier, kunt u hier vinden.
Wat als mijn koffer beschadigd is bij vervoer door een trein of busmaatschappij?
Net zoals bij schade tijdens een vlucht, dien je ook hier zo snel mogelijk een klacht in te dienen bij de vervoersmaatschappij. Op die manier kan je aanspraak maken op een passende vergoeding.
Hoe registreer ik mijn samsonite product?
Je kan al jouw Samsonite aankopen registreren op het MY SAMSONITE platform.
Jouw geregistreerde producten staan onder ‘Mijn producten’. Daar vind je alle productinformatie, instructies voor het instellen van het slot, productgarantie en service aanvragen zoals personalisatie. Bovendien heb je onder de rubriek ‘garantie’ ook de optie om jouw aankoopbewijs te downloaden.
Jouw geregistreerde producten staan onder ‘Mijn producten’. Daar vind je alle productinformatie, instructies voor het instellen van het slot, productgarantie en service aanvragen zoals personalisatie. Bovendien heb je onder de rubriek ‘garantie’ ook de optie om jouw aankoopbewijs te downloaden.
Niet gevonden wat u zocht?
Contacteer ons